تعرفه اینترنت,آسیاتک اصفهان,آسیاتک نجف آباد,برترین ارائه دهنده اینترنت پرسرعت,تعرفه آسیاتک,جستجو مراکز مخابراتی تحت پوشش,امنیتADSL,سپنتا نجف آباد,سپنتا, نجف آباد,آسیاتک نجف آباد ,اینترنت آسیاتک, اینترنت نجف آباد

اینترنت پرسرعت , آسیاتک نجف آباد , اینترنت نجف آباد

شرکت سوشیا نت اصفهان تحت نام تجاری سپنتا عامل اصلی فروش اینترنت نجف آباد و اصفهان و نماینده رسمی شرکت تلیا

آموزش تنظیم کردن مودم HUAWEI (HG532e)

huawei-modem-configuration-480x445آموزش تنظیم کردن مودم HUAWEI (HG532e) :

همه ما با ISP یا ارائه دهنده سرویس اینترنتی رسمی شرکت مخابرات آشنا هستیم. در طرح‌های گوناگون اینترنت مخابرات، کاربران یک مودم روتر رایگان (!) دریافت می‌کنند. اکثر این مودم‌ها مدل HG532e و یا HG5532e شرکت هواوی (Huawei) هستند و نحوه کانفیگ و پیکربندی این نوع مودم‌ها بسیار ساده است.

در این پست ما به صورت تصویری به شما آموزش خواهیم داد که چگونه این مودم‌ها را تنظیم کنید تا بتوانید به اینترنت وصل شده و از آن استفاده کنید. همچنین در این پست آموزش راه اندازی شبکه بیسیم یا همان وای فای نیز گذاشته شده است.

 

درصورتی که برای اولین بار از مودم روترتان استفاده کنید، یا بعد از ریست کردن تنظیمات آن، قادر به اتصال به اینترنت نخواهید بود و دو راه بیشتر نخواهید داشت: خودتان مودمتان را تنظیم و کانفیگ کنید یا از فرد دیگری کمک بخواهید. می‌توانید از ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) خود کمک بخواهید تا آن‌ها مودم را تنظیم کنند اما در این صورت مقداری پول و از همه مهمتر فرصت یادگرفتن تنظیمات را از دست خواهید داد بنابراین در این پست به این بحث به صورت تصویری پرداخته خواهد شد تا هر وقت مشکلی داشتید، بتوانید مودمتان رو از نو نصب، تنظیم و کانفیگ کنید.

وصل کردن کابل‌های مودم

پیش از آن که مودمتان را تنظیم کنید، باید کابل‌های آن را نصب کنید. این مرحله بسیار ساده است، اما اگر تردیدی دارید می‌توانید بر روی بلوک زیر کلیک کنید تا آموزش این قسمت باز شود.

به پشت مودم خود دقت کنید. در تصویر زیر یکی از مودم‌ها نشان داده می‌شود که معمولاً برای اکثر مودم‌ها به همین ترتیب است:

huawei-hg532e-back-panel

۱-(ADSL یا Line یا RJ11): این درگاه برای اتصال کابل تلفن به مودم بکار می‌رود. شدیداً پیشنهاد می‌شود ورودی تلفن را با یک دستگاه اسپلیتر (همان نویزگیر یا میکروفیلتر) به دو خروجی “تلفن” و “مودم یا ADSL” تبدیل کنید و کابل مربوط به خروجی “مودم یا ADSL” را به این پورت متصل کنید.

modem-splitter-and-rj11

سمت راست: کابل معمولی تلفن و سمت چپ: اسپلیتر با یک ورودی در پشت و دو خروجی در جلو

۲-(Ethernet یا LAN): این پورت برای اتصال مودم به کامپیوتر یا لپتاپ استفاده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای اولین پیکربندی از این پورت استفاده کنید.

ethernet-cable-small

یک کابل اترنت (Ethernet) که سر دیگر آن به کامپیوتر یا لپتاپ وصل می‌شود.

۳-(Power): این درگاه برای منبع تغذیه مودم است که معمولاً از طریق یک آدابپور که همراه با مودم تحویل داده می‌شود، دریافت می‌کند.

۴-(Reset): از این دکمه کوچک برای ریست کردن تنظیمات در مواقع ضروری استفاده می‌شود. بدین ترتیب همه تنظیمات به حالت پیشفرض برخواهند گشت. این دکمه معمولاً در داخل مودم است و برای استفاده به یک شیء مثل خودکار نیاز است و باید حدود ۷-۸ ثانیه نگه داشته شود.

۵-(On/Off): این کلید هم برای روشن یا خاموش کردن مودم استفاده می‌شود.

همه کابل‌ها را آن طور که گفته شد به مودم و کابل اترنت (Ethernet) را نیز به کامپیوتر یا لپتاپ وصل کرده و مودم را روشن کنید. چند دقیقه صبر کنید تا چراغ Power و LAN و ADSL روشن شود. چراغ Internet فعلا خاموش خواهد ماند. اگر چراغ ADSL به صورت ثابت روشن نماند در این صورت به احتمال زیاد هنوز خط ADSL شما وصل نشده و مشکل از ارائه دهنده خدمات اینترنتی شماست.

حال مودم شما آماده کانفیگ شدن است.

نحوه کانفیگ و تنظیم کردن مودم

پیش از آن که به بحث کانفیگ کردن مودم بپردازیم، باید متوجه آدرس Gateway پیشفرض شوید. Gateway آدرس IP ای است که کامپیوترها به وسیله آن با مودم یا روتر ارتباط برقرار می‌کنند. این آدرس به احتمال بسیار زیاد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ است اما درهر حال، اگر این آدرس کار نکرد یا به دلیل سایر مشکلات نتوانستید به تنظیمات مودم روتر دسترسی داشته باشید، پست مشکل ورود به تنظیمات مودم و روتر را بخوانید. همچنین این آدرس معمولاً در پشت مودم نیز نوشته می‌شود.

۱- ابتدا مرورگر خود را باز کرده سپس به آدرس Gateway خود بردید. این آدرس معمولاً ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است. درصورت نرفتن به این آدرس، ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ را امتحان کنید.

default-gateway-address۲- به صفحه ورود به تنظیمات مودم هدایت خواهید شد که مشابه تصویر زیر است. اگر برای اولین بار مودم را تنظیم می‌کنید و یا رمز ورود به تنظیمات را تا به حال تغییر نداده اید، از مقادیر زیر استفاده کنید:

Username: admin

Password: @Hua1234

اما اگر رمز را تغییر داده اید، باید از آن رمز استفاده کنید. اگر هم رمز را تغییر داده و فراموش کرده اید یا رمز پیشفرض (بالا) کار نمی‌کند، باید مودم را ریست (نه ریستارت) کرده و از رمز پیشفرض استفاده کنید.

huawei-hg532e-login-page

۳- در منوی سمت چپ، روی Basic کلیک کرده و به بخش WAN بروید.

huawei-hg532e-wan-menu

۴- در بالای صفحه، لیست کانکشن‌ها یا بهتر است بگوییم پروفایل‌های WAN را می‌بینید. اولی را انتخاب کرده و به مرحله بعدی بروید.

نکته: می‌توانید از دکمه‌های New و Remove برای افزودن یا حذف کردن هر یک از پروفایل‌ها استفاده کنید.

huawei-hg532e-wan-conenctions

۵ -(بخش اول)- حال به پایین صفحه بیایید. مقادیر موجود را اینچنین پر کنید. اگر مقداری در زیر وجود نداشت، آن را مانند تصویر زیر تنظیم کنید:

WAN connection: تیک Enable را بگذارید.

VPI/VCI: این مقادیر را باید از شرکت مخابرات استان خود دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر به پست “مقادیر VPI/VCI در مودم چیست؟” بروید.

Port binding: کدام درگاه‌ها اجازه استفاده از این کانکشن را خواهند داشت؟ بهتر است تیک همه گزینه‌ها را بگذارید.

Connection type: گزینه PPPoE را انتخاب کنید.

Encapsulation mode: گزینه LLC را بزنید.

بقیه تنظیمات را در حالت پیشفرض بگذارید یا مطابق تصویر زیر پر کنید. حال به بخش دوم تنظیمات در مرحله بعدی بروید.

huawei-hg532e-wan-page-1

۵ -(بخش دوم)- مقادیر موجود را اینچنین پر کنید. اگر مقداری در زیر وجود نداشت، آن را مانند تصویر زیر تنظیم کنید:

Connection trigger: روی AlwaysOn قرار بدهید تا مودم با روشن کردن، به اینترنت وصل شود.

Username: نام کاربری اشتراک اینترنتی خود را وارد کنید. اگر از یادتان رفته، با شرکت خدمات اینترنتی استان خود تماس بگیرید.

Password: رمز عبور اشتراک اینترنتی خود را وارد کنید. اگر از یادتان رفته، با شرکت خدمات اینترنتی استان خود تماس بگیرید.

بقیه تنظیمات را در حالت پیشفرض بگذارید یا مطابق تصویر زیر پر کنید. حال روی دکمه Submit کلیک کنید.

huawei-hg532e-wan-page-2منبع : سایت bytegate.ir

 

 


شرکت سوشیا نت اصفهان نماینده رسمی شرکت تلیا دارنده مجوز (Servco) به شماره 26-95-100 از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

تعرفه اینترنت,آسیاتک اصفهان,آسیاتک نجف آباد,برترین ارائه دهنده اینترنت پرسرعت,تعرفه آسیاتک,جستجو مراکز مخابراتی تحت پوشش,امنیتADSL,سپنتا نجف آباد,سپنتا, نجف آباد,آسیاتک نجف آباد ,اینترنت آسیاتک, اینترنت نجف آباد