تعرفه اینترنت,آسیاتک اصفهان,آسیاتک نجف آباد,برترین ارائه دهنده اینترنت پرسرعت,تعرفه آسیاتک,جستجو مراکز مخابراتی تحت پوشش,امنیتADSL,سپنتا نجف آباد,سپنتا, نجف آباد,آسیاتک نجف آباد ,اینترنت آسیاتک, اینترنت نجف آباد

اینترنت پرسرعت , آسیاتک نجف آباد , اینترنت نجف آباد

شرکت سوشیا نت اصفهان تحت نام تجاری سپنتا عامل اصلی فروش اینترنت نجف آباد و اصفهان و نماینده رسمی شرکت تلیا

یکپارچه سازی هارد دیسک چیست ، چگونه انجام دهیم؟

شاید اغلب سیستم های کامپیوتری که خریداری می کنید بعد از مدت زمانی که کار می کنند کند شده و دیگر مانند اوایل سرعت بالایی ندارند. این یکی از مهمترین دغدغه های کسانی است که سروکار زیادی با کامپیوترها دارند. کند شدن سرعت کامپیوترها می تواند دارای دلایل متفاوتی باشد اما یکی از این دلایل می تواند عدم یکپارچه بودن داده ها در هارد شما باشد، که در اثر ذخیره و پاک کردن فایل ها یا نصب و حذف برنامه ها دچار اختلالاتی شود و باعث کند شدن سرعت اجرای برنامه ها و یا بوت شدن ویندوزتان شود.

نصب و حذف زیاد فایل ها و برنامه ها باعث به وجود آمدن فضاهایی بلااستفاده روی هارد می شود، برای از بین بردن این فضاها باید عمل یکپارچه سازی را روی هارد خود انجام دهید با نکست همراه باشید.

عمل De-fragment دیسک در سیستم عامل های جدید به صورت خودکار توسط سیستم عامل انجام می شود اما در سیستم عامل های قدیمی شما باید بطور دستی این عمل را انجام دهید.هارد دیسک یک صفحه مغناطیسی است که مانند گرامافون می چرخد و داده ها و اطلاعات ما روی آن بصورت پراکنده و نه لزوما مرتب ذخیره می شود.

اطلاعات در ابتدا روی مکان هایی در هارد بصورت ترتیبی ذخیره می شوند اما با حذف و ثبت اطلاعات جدید چون ممکن است حجم اطلاعات پاک شده با اطلاعات جدید یکی نباشد، در این میان مقداری فضای اضافه روی دیسک به وجود می آید و به مرور زمان این فضاها افزایش می یابد و دیسک از حالت یک پارچه و مرتب اولیه خود خارج می شود و برای دستیابی به اطلاعات خاصی زمان دستیابی طولانی می شود.

چه زمانی باید عمل یکپارچه سازی انجام شود؟
در هاردهای سخت چون عمل دستیابی با چرخش دیسک و از نقاط مختلف آن انجام می شود یکپارچه سازی لازم است، اما در هاردهای SSD دیسک ثابت است و دسترسی به اطلاعات بصورت منظم صورت می گیرد نیازی به یکپارچه سازی ندارند. در واقع فضاهای اضافه به وجود نمی آید و شما با یکپارچه سازی آن شاهد تغییری در عملکرد سیستم نخواهید شد در حالی که در دیسک های سخت عمل یکپارچه سازی سبب افزایش سرعت و بهبود عملکرد سیستم می شود.

دیسک هایی با حالت جامد تنها دیسک هایی هستند که نیاز به انجام عمل یکپارچه سازی ندارند.

یک‌پارچه سازی هارد در ویندوز ۷ و ۸:
۱-روی start و سپس all programs کلیک کنید.

۲-پوشه accessories و سپس system tools را انتخاب کنید.

۴-در پنجره ظاهر شده درایو مورد نظرتان را که می خواهید عمل یکپارچه سازی را برای آن انجام دهید انتخاب کنید.

۵-مرحله آنالیز کردن و تشخیص: بعد از انتخاب درایو تان روی دکمه analyze disk کلیک کنید. با انتخاب این گزینه در واقع سیستم تشخیص می دهد که آیا این درایو نیاز به یکپارچه سازی دارد یا خیر.

۶-اگر سیستم شما اجازه یکپارچه سازی داد روی  گزینه defragment disk کلیک کنید تا عمل یکپارچه سازی شروع شود.

۷-صبر کنید تا عمل یکپارچه سازی پایان یابد. این زمان بسته به وضعیت دیسک شما از چند دقیقه تا چندین ساعت متفاوت است.

۸-بعد از اتمام یکپارچه سازی روی دکمه Turn on schedule کلیک کنید.

۹-تیک کنار گزینه Run on a schedule را فعال کنید و  بسته به نیاز خود بصورت هفتگی یا ماهانه در روز و ساعت خاصی تنظیم کنید تا عمل De-fragment بطور زمانبندی شده و خودکار توسط سیستم انجام شود.

۱۰-درایوی که می خواهید طبق زمانبندی مشخص شده De-frag شود را تیک دار کرده و OK را بزنید.

منبع: wikihow


شرکت سوشیا نت اصفهان نماینده رسمی شرکت تلیا دارنده مجوز (Servco) به شماره 26-95-100 از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

تعرفه اینترنت,آسیاتک اصفهان,آسیاتک نجف آباد,برترین ارائه دهنده اینترنت پرسرعت,تعرفه آسیاتک,جستجو مراکز مخابراتی تحت پوشش,امنیتADSL,سپنتا نجف آباد,سپنتا, نجف آباد,آسیاتک نجف آباد ,اینترنت آسیاتک, اینترنت نجف آباد